16 februar 2010

Jobbe med ræva føre

Vi har skrivedag i dag. For at elevene ikke skal kunne skrive oppgavene hjemme eller finne ferdige oppgaver på nett må elevene ha stengt nett. Dette fordi helvete brøt løs i fjor eller i forfjor da noen resirkulerte en eksamensoppgave som heldagsprøve. Javel. Men uten nett får ikke elevene tilgang til ordnett, og som vi vet skal ikke denne skolegangen til elevene koste dem en øre, så dermed kan ikke vi pålegge elevene å kjøpe ordbøker. Så da må de ha tilgang til nettet, for den begrensa løsningen der elevene har tilgang til ITSL og Ordnett kræsjer hver jævla gang vi bruker den. Noen ganger føler jeg virkelig at jeg jobber med ræva føre, ass.

2 kommentarer:

Guy sa...

Jeg mener å huske at i gamle dager, når jeg gikk på skolen, så satt vi i et rom som het "bibliotek" der vi hadde tilgang til hundrevis av gratis bøker med mange ord. Det kostet ingenting og biblioteket kræsja aldri.

Ellen sa...

Det var i gamle dager, det. Jeg hadde det sånn jeg også, men den tid er forbi.

Noen av oss klamrer oss til fortiden og er storbrukere av Deichman...