19 februar 2010

Jakktutsikkter

I går så satt Ellen mye i tellefon å stinka fortløpene ille får hu var så stressa å tillslutt så hadda kjøpt ny kåk ti åss. Jeg blei litt stressa da jeg leste jænnåm det derre prosspekkte får der ståre jo attere ikke er låv med husdyr - å ska vi bo hen da lissåm sa jeg, menn Ellen sa atte det var muli å få disspangsasjon får dyr menn at vi (Tussi, Bina å jeg) gikk fårrå værra "innedyr såmm ikke er til sjenangse" å da vare græjt. Jeg har alldri blitt så fårnærma i hele mitt liv - innedyr! Jeg skal jiræ innedyr jeg - jeg er en tiger for faan å jeg ska fårtelleræ det at vi ække utryddningstrua fårdi vi er innedyr såmm ikke er til sjenangse ass!

Menn sånn ellers sere sjikkli bra ut - det er hage me skråning å der ere sikkert masse dyr å ete å Tussi er jo bare helt i himmern da, masse gras vettu. Jokke sa attere ikke valåv å mate dyr fordi det var rådyr der å det er jo superdupert da! Menn det besste er atte de er satt åpp fulefelle, sånn fulehus vettu å der kan jo jeg bare sette meg til åsså vente på fuggern til å lanne. Ellen menerem vil lukte lunnta da (eller meg, da), men hallo vor smarte er dissa fula - det heter børdbrejn lissåm.

Åj, sjampis. Må jeg få memmæ.

1 kommentar:

Guy sa...

Grattis med ny kåk! :-)
Spennende nyheter.