11 mars 2009

Gretne gamle gubber

I blokka vår bor det en utrolig gretten mann. Uansett når og hvor man møter ham så er han sur og misfornøyd med et eller annet. I dag tenkte jeg han fortjente litt ekstra diss, derav dette innlegget. Jeg er jo, til tross for munnrappheten, en veloppdragen pike, og i et anfall av gode manerer stoppet jeg og ventet på ham da heisen hadde kommet ned. Uoppmerksom som jeg var spurte jeg ham om han skulle opp, du vet, underforstått om jeg skulle vente på ham. Dumt. For av det fulgte selvfølgelig en lang lekse om at han bodde her og selvsagt skulle han opp og blablabla, ikke noe takk for at jeg ventet på ham, neida. Ufyselig fyr altså. Fordelen er at han er så utrolig ufyselig at jeg tillater meg å være litt ekkel tilbake, og det er så deilig av og til å bare vrenge ut av seg slikt man aldri sier til noen.
Blogged with the Flock Browser

Ingen kommentarer: