14 mars 2009

Coaching - eit døme

Eg har vore på coaching-seminar to gonger i regi av skulen der eg jobbar. Første gongen var på personalseminar på Leangkollen (morgonen etter julebordet, mind you), og no sist veke hadde vi ein ny runde. Eg fiksar slikt dårleg, eg synes det er meir irriterande enn noko anna - når eg går til leiaren min har eg prøvd å fikse problema sjølv, då gidd eg ikkje å bli coacha. Men, sidan alle seminaridéar blir utsette for høglytt dissing og sjikane, er coaching den siste fleipen på kontora på jobben hos oss. I går tidleg fekk eg prøve det i praksis. Eg var coach, Jokke var coachee (som det heiter så fint på coaching-språket). Klokka var 06.37.

Jokke: men jeg greier det ikke!
Ellen: kanskje det kan funke om jeg coacher deg?
(Begge: latter)
E: hva må du gjøre for at du skal nå målet ditt?
J: jeg må lære det
(E: stønn)
E: hvordan ser du for deg at dette ser ut når du har lykkes?
J: nei, da står jeg der og svaier da
E: kan du beskrive det nærmere
J: nei
(E: ååå)
E: men tilbake til hva du må gjøre for å nå målet ditt: hva må du gjøre først for å nå målet ditt?
(E: runde to rundt grauten)
J: jeg tror noen må vise meg åssen jeg skal gjøre det
(E: dust. Jeg spurte hva DU skal gjøre, ikke hva ANDRE må gjøre!)
E: hvordan kan du påvirke det da?
J: veit ikke, tror noen må gå foran liksom
(E: åååå, herregud, bare GJØR det!)
E: men hvis ingen går foran og viser deg det, hvordan kan du likevel nå målet ditt?
(E: runde tre rundt grauten)
J: nei, det tror jeg ikke går.
(E: stønn)
E: ok, hva slags hindringer er det som kan stoppe deg fra å nå målet ditt, da?
J: det må jo være om ingen kan vise meg åssen jeg skal gjøre det, da?
(E: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, IDIOT!)
E: Ok, that's it, nå gidder jeg ikke mer: STÅ OPP!
(Det får være måte på hvor tungnem det skal være lov å være, altså).

Det var jo denne legendariske Pål Riis som holdt det coaching-foredraget på personalseminaret, og han er jo verdskjend i skule-Noreg for å ha fått utruleg gode resultat på Ullern vgs, der han er rektor. Men no høyrde eg i går at dei har gått meir vekk frå coachinga på Ullern. Merkeleg, det fekk ikkje vi noko inntrykk av på seminaret, tru om han berre gløymde å seie det?