07 februar 2009

Selvpålagt husarrest i snøværet

Det snør, det snør, tiddelibom, det er det det gjør, tiddelibom, nå snør det mye mer enn før, tiddelibom og huttemegtu.

Selv om huttemegtu definitivt burde vært hutemegutpåtur, er Ole Brumms vise en nøyaktig skildring av de meteorologiske forholdene på Rælingen i dag. Jokke kan via SMS melde at det er lignende forhold på Bogerud. Og de medisinske forholdene er også ganske like på Rælingen og Bogerud - vi soner begge en selvpålagt husarrest som skyldes sår hals. Det er ganske trist, faktisk, at når det endelig snør er jeg ikke frisk. Argh! Jeg trøster meg med at med de snømengdene som har kommet siste døgn ville det sikkert bare være kladdeføre likevel, og håper at jeg skal kunne klare å karre meg ut på ski i morra. To dager må da være mer enn nok til å få en sår hals frisk igjen?

Verre er det imidlertid at Martin melder om dårlige, faktisk ikkeeksisterende snøforhold i Nordkjosbotn, dit jeg skal i vinterferien. Typisk om jeg reiser fra Oslo den ene uka i sesongen da forholdene er suverene hjemme... Pessimistisk som alltid, jeg får ta med meg bøker.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Må nok skuffe deg der Propellen...

Vi gikk fra Nittedal til Kikut og tilbake på fredag og fra Roa til Kjelsås på søndag og begge dager var det "trikkeskinner" og blåswixføre hele veien. Utrolig nok...

Håper du og Jokke blir raskt friske igjen - dette er jo bare utrolig med så mye snø!

GOD BEDRING!

Ellen sa...

Og dette synes du var nødvendig å meddele når jeg ligger sjuk og ikke kommer meg ut?

Faen ass, hva skal jeg med fiender når jeg har slike venner. ;-)