14 februar 2009

Fållka mine har gått i støkker

Dissa fållka er så håpløse, dem tåler jo ingenting jo! Nå hare vært kjempefint vær å masse snø i ei hel uke å dissa fållka går bare runnt inne å nyser å hoster å er sjuke å kjedlie. Fårje hælj var vi i Rælingen å da kåmm de to ganger min højde i snø å va skjer? Ikkeno, det er det såm skjer. Jokke slapp mæ ut på sønndan, Kjellæu fiksa mat te mæ, menn dissa fållka bare satt inne. Å nå trur jeg Jokke kåmmer till å dævve får han hoster å hoster å hoster å snyter sæ å nyser å jeg tror kannskje han har fått sånn sjukdåmm såm dem dævva a før - pesst eller va det heter. Spannskesjuken ere kannskje (han mener antagelig tuberkulose, red. anm.).

I går dro Ellen på jåbb å etter non timer måtte Jokke dra å henta får hu var like sjuk å lå bare i soffan etterpå. Eneste possitive var atte vi fikk sett på Statrekknekstdsjen å det er gannske kult. Mitt åppi de hele så hakke jeg fått mat på kjempelenge, får dissa fållka sierem ikke er sulltne nårrem ikke leer seg, menn det skjønner jække å dessuten ere dårli jort at det ska gå uttåver meg. Jeg fikk mat i dag, menn det er lenge sia sist å jeg måtte mase å. Jeg har fållk såm ikke virker!

Imårra ska jeg å Ellen til Norkjosbåttn der vi bodde før. Jeg håper hu svekklingdama skjærper seg så jeg får værra me på ski. Vi ska bo hoss Ingri sånn såm i fjor, menn uten Jokke å uten isklattregræjer så da slepper Ingri å fløtte ut a huse.

Ingen kommentarer: