26 februar 2007

Tigern har bursdag i dag!


I dag er det fem år siden jeg fikk Tigern, egentlig Tigrou, av Roisin, Su Yin og Jessie. Det er vanskelig å si hvor gammel han egentlig er, født i jungelen i India som han er. Veien derfra til Toulouse er litt usikker, men han har hatt et opphold i en dyrehage i Vietnam før han havnet i Frankrike. Tigern sjøl var litt for liten til å kunne gi noe ordentlig oversikt over hva som har skjedd med ham, men han har fortalt at mamman hans ble skutt og at han ble tatt hånd om av menneskedyr. Han har også rukket å lære seg både hindi og fransk og engelsk, så det er en del som tyder på at han har vært ganske lenge hos mennesker. Men han var veldig liten da jeg fikk ham, og har bare blitt litt større siden.


I dag har han bursdag, vi feirer femårsdag, og jeg tror han vil sette stor pris på om du som leser dette legger inn en bursdagshilsen til ham!

5 kommentarer:

Jokke sa...

Hipp hurra for Tigern, og gratulerer med dagen!

Fem år med Ellen er nesten et lite jubileum. Det er bra du er slik en tilpasningsdyktig krabat, for det virker som du synes livet over polarsirkelen er et godt alternativ til livet i jungelen. Og det er en glede for oss menneskene å ha selskap med en representant for slik en suveren art :-)

Ellen sa...

KJÆRE TIGERN.GRATULERER MED DAGEN.HAR DU VÆRT SNILL GUTT SIDEN DU VAR HER,
DU SKAL FÅ EN BOKS MED TUNFISK NÅR JEG KOMMER OPPOVER, DET ER VEL NOE
Å GLEDE SEG TIL. JEG ER SÅ GLAD FOR AT DU PASSER PÅ DATTEREN MIN, HUN
ER I TRYGGE KLØR HOS DEG. DERSOM DU ER MODEN FOR DET SKAL JEG GI DEG
ET GODET BAD NÅR VI SEES,DET KAN DU JO GLEDE DEG TIL.
HA EN RIKTIG GOD OG TRIVELIG DAG, IGJEN GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN.

KOS OG KLEM FRA MAMMA.

PS. ET bad passer nok odøren bedre enn tunfisk. Pappa.

Unknown sa...

Gratulerer med dagen Tigergutt!
Du er heldig som har bursdag på soldagen. Vær nå forsiktig med inntaket av solboller i kveld...
Ha en fin dag!

Ellen sa...

Kjære Tigersmåen min, jeg er så glad jeg har deg, og for at du er en sånn blid og søvnig og turglad liten tiger. I kveld blir det både reinskav, telemarktur og solboller på deg, jeg håper du får en riktig minneverdig dag.

Gratulerer med dagen, Tigrou!

Snutedult, kjempeklem og opp-ned-bunting fra matmamma Ellen

Unknown sa...

GRATULERER PÅ ETTERSKUDD!

Beklager så mye med for sen hilsen! Men, gratulerer med de 5! Kommer jo oppover om 2 1/2 uke, og da vanker det en liten gave til jubilanten! Den er allerede pakket inn :-)

Var nemlig på tur i helgen, og da du fylte år lå jeg på Øvresaga i Østmarka og feiret at jeg og madammen hadde ettårsdag. Beklager så mye!

Vi så forøvrig hare, elg og rådyr - noe for deg! Ikke bare spor altså, men spill levende dyr!

Skulle egentlig går hele Romerriksåsene på langs, men hyttene var nesten fulle (=kjedelig når man skal ha ettårsdag!, så det ble Øvresaga. Inn på dårlig føre lørdag morgen (etter å ha gått Nordmarka på langs på ski på fredagen). Fra Ytre Enebakk var det kun 20-30 cm snø, og stor forsiktighet måtte utvises i alt av utforkjøringer. Vel inne på Øvresaga var det ti blå og mye mer snø.

Søndag var det langtur, som gikk nesten til Fladeby (Bikkjetjern), via Nordbysjøn, Kroktjern til Røirivannskoia, tilbake til Deliseterkoia og Tonekollen til Børtervann og tilbake til Øvresaga. Alt i tett snødrev og ugåtte / ikke oppkjørte løyper.

Du skulle jaktet mer i Østmarka lille Tiger - vilt, urørt og vakkert er vel det som kan oppsummere det hele.

På kvelden var det reinsdyrfilet (jada, vet dere har mye av det der oppe også!) og en deilig Amarone-vin, spesialbestilt for anledningen.

I går, mandag, var det skitur via Vangen over Elvåga og hjem til Lindeberg. Da i lett snøvær og i oppkjørte løyper av høy klasse. Deilig.

IGJEN: Grattis med dagen!

PS! Jeg ringer "moder Ellen" enten onsdag eller torsdag denne uken angående besøket. Reiser oppover med morgenflyet, og er klar for besøk fra ca. kl. 1430!

BURSDAGSPOTERIST fra Hansi