23 juni 2009

Ny samboer

Fårrettpar uker sia kåmm Ellen jæmm fra skoorn me et nytt tøjdyr. Jokke fortalte ommen å de var et esel. Mat. Menn Jokke sa atte jeg ikke fikk eten å sellåm jeg var gannske skuffa så lot jeg være da. Å hann blei innmari gla får kakktussen hann fikk å bynte å ete pån me en gang.

Han heter Tussi å Ellen fikkn a en på jåbben hennes såm tenkte at jeg kannskje blei ensåm nå nårr Jokke ikke er jæmme hele tia. Men jeg er jo en tiger å vi liker åss aleine vi! Menn Tussi er åleit hann asså. Hann kann værra litt vannskli å prate me får han er så deppa hele tia - viss jeg vil leke men fårsjempel så kannen si "åkæj menn du blir sikkert vållsåmm" eller viss jeg siere er fint vær så sier han "de varer sikkert ikke så lennge" å når jeg da sier at vi må sjynne åss å kåmme åss ut føre ræjner så sier han at vi ike bør bli så glae får da blir vi så skuffa nårre byner å ræjne. Åsså ærn sjikkli ufløttbar - ikke kannen håppe no sæli, ikke ærn no tess til å lekeslåss å han kåmmer sæ jokke værken åpp i gardiner eller åpp på bennker eller no så han går nå der nere på gølvet da. Virker litt kjedli.

I hælja var vi aleine hjemme å Ellen var sjikkli streng å sa jeg ikke fikk eten åpp å så fikk jeg masse lakks så jeg ikke sku få løst pån. Det var græjt, det, jeg har sjønnt påenge lissom - IKKE ete Tussi, jeg har sjønnt det nå! Jeg gnager da ikke på tæra til Jokke heller, sjøl om jeg er sullten å dem ville vært et fint mellåmmårti.

Så vi var her da, aleine å uten tv får den hadde Ellen hærpa. Treige dame. Den funnker ijen nå, da. Menn i vaffal så hadde vi ikke så mye å gjørra. Jeg var gannske slapp å sånn etter lakksen så jeg bare såv gannske mye, mens Tussi han eter hele tia så det jorde han da. Hele tia. Åsså lekkte vi kviss, Tussi veit innmari mye åm planter, ass. Jeg er bedre på planteetere, jeg. Åsså prøvvde jeg å leke litt men, litt bryting å sånn, men han sparker meg me en gang de byner å bli gøj så de funker ikke så bra. Å så kåm fålka jæm, helt vrak å såvna me en gang, menn jeg fikk osst føsjt fårdi jeg ikke hadde spisst Tussi.

2 kommentarer:

Ellen sa...

Ok, Tigern, vi skal slutte å mase om at du ikke skal spise Tussi..

Det var fint at det gikk greit med dere i helgen, vi var jo litt bekymret for om det ble veldig kjedelig for dere. Til helgen som kommer skal vi antagelig være hjemme begge to, det blir nok stas!

Unknown sa...

Kjære Tigern,

Du kan sikkert gnafse litt på halen hans eller noe sånt - den er jo ikke så viktig for et esel som lever i en leilighet stort sett uten fluer (du skjønner, esler bruker halen bare til å vifte bort fluer med - ikke som du som har den som balansepinne).

Knafs litt hale du - i alle fall hvis tykjen ikke vil være med å leke :-)