23 juni 2009

Ellen trimmer digital kompetanse...

Som dere sikkert har fått med dere så har Jokke blitt ferdig med mastergraden, og den praktiske siden av det er at jeg har krevd bruksrett til den gode arbeidsplassen, Jokke skal heretter i økende grad få øve på å jobbe ved skatollet. Det fine med den gode arbeidsplassen er blant annet at det er en ekstra skjerm her. Den ser jeg på nå. Det som også er litt morsomt er at pcen min nekter å a) innse at laptop-skjermen befinner seg til høyre for den eksterne, så jeg får øvd litt på å tenke venstre når jeg mener høyre. Det andre er at pcen min nå plutselig tror at siden den eksterne skjermen er mye større enn laptop-skjermen, så er den lille laptopskjermen blitt like stor, og vips! så må jeg rase rundt på den lille skjermen min og lete etter startmenyer og slikt. Morsomt. Jeg er glad jeg ikke har noe som skal leveres på tid og at det ikke er så farlig om jeg blir litt blingsete.

Ingen kommentarer: