26 august 2009

Woah-musikk

Jeg skjønner at jeg har blitt gammal, for nå begynner sånn woah-musikk å gå meg ordentlig på nervene. På vei til og fra jobb hører jeg ofte på P3, og de har det siste halvåret hatt en viss forkjærlighet for en forjævlig irriterende låt fra noe jeg tror kan være Green Day, men som jeg ikke har tenkt på bruke en halv kalori en gang på å finne ut av, jeg beklager heller herved dersom anklagen er rettet mot feil band. Denne låta fra øs-hælvete går omtrent som det her: "do you know your enemy, do you know your enemy, got to know your enemy, wo-hey, wo-hey", bare at de høres ut som en type mennesker som dessuten ville skrive "gotta" og dermed plassere seg enda lenger ned på lista over folk jeg har interesse av å høre på. Hvem faen er det som tror at dårlige rim og mismatchende stavelser blir kule av å legge til et "wo-hey" eller "woah"?

Så er det til dama som irriterte meg nok til at dette innlegget faktisk blei noe av, jeg har nemlig ruga på dette innlegget siden denne wo-hey-støysendinga inntok eteren en gang i mai. Jo, Ida Maria heter'a, og låta heter "I like you so much better when you're naked" og er altså et studium i "wooooaahh" på alle de gærne stedene - klassisk tilfelle av å ikke gidde å skrive om teksten når den ikke passer med musikken. Dessuten kunne dama godt utsatt den studioproduksjonen ei uke eller femti, det er min bestemte mening at folk som lider av halsbetennelse ikke bør drive med sang.

Det var godt å få det ut.