03 august 2009

Sommervær

Det regner. Det er klart det regner, det er jo det som har vært trenden i sommer...

I helgen fikk vi heldigvis et lite godværsvindu, og Jokke, Irene og jeg kom oss på sykkeltur på lørdag. Jokke fulgte Irene og meg til Moss, der vi tok ferga til Horten for å se på Martin (samboeren til Irene, han kjører på elitelaget til Frøy) kjøre gateritt der. Heldigvis hadde han fått tekniske problemer, for feltet han skulle kjøre i hadde kjørt rett inn i en bom som plutselig kom ned over løypa! Tre mann kom seg under, resten dundra rett inn i enten bommen eller ryttere som hadde klart å stoppe før den...

Søndag gikk vi tur, Jokke og jeg. På fredag kjørte vi bil til Hansi og Aase Camilla, og så satte vi den igjen for å kunne drikke vin til maten. Så da gikk vi rett og slett gjennom skogen til Lindeberg. Og for en tur! Kjempeflott skog, veldig lite sopp, en del blåbær og tidvis kjempefin utsikt. Og i motsetning til sommertradisjonen regnet det faktisk ikke i det hele tatt.

Det regner enda, og det har det gjort siden begynnelsen av juli, nå har vi hatt omtrent en måned med regn. Hørte faktisk på radioen forrige uke at strømprisene hadde vært nede i 0,-! Det sier litt... Men, jeg har hatt en del flaks med været likevel, for jeg har sluppet det verste regnværet når det har vært viktig. På Frøs triatlon fikk vi fint være, på vet-NM på Bryne hadde vi kongevær, og da Mamma og jeg gikk Aurlandsdalen regnet det hver dag, men bare etter at vi kom fram til hyttene på ettermiddagen. Siste dagen fikk vi regn da vi kom ned, men da hadde vi tyve minutter på vei igjen, og mesteparten av det slapp vi bare unna siden vi fikk haike til Flåm!

Ingen kommentarer: