16 juni 2008

...and all that jazz!

Jeg var med Mamma og Pappa på jazzkonsert på Gamme gård utenfor Vestby i går, og der fikk jeg tatt dette lille opptaket av Pappa. Videokvaliteten er litt lurvete, men den viser det jeg ville vise, nemlig det jeg forbinder med jazz.

Pappa'n min er veldig glad i jazz, særlig Billie Holiday, og "What a Little Moonlight Can Do". Den låta slår aldri feil. Først kommer gliset, deretter én fot, så to. Hodet følger raskt etter, og det begynner å se skummelt ut for den gamle vippestolen. Etter at hodet og bein har vippa ei god stund begynner han å tromme takta med fingrene også, og det er mer imponerende enn det høres ut, ettersom han stort sett alltid løser kryssord samtidig. Hele gubben rister og et frydefullt glis strekker seg fra øre til øre. Så begynner'n å ule. "Ooooooooo!" "Ooooooooo" uler Pappa, "what a little moonlight can do for you" synger Billie, "oooooooooo" uler Pappa, helt til de avslutter sammen: "OOOOOOOOOO, WHAT A LITTLE MOONLIGHT CAN DO FOR YOU!"

Ingen kommentarer: