01 juni 2008

Nå er visst såmmern her!

Dem siste daane hare enndli blitt årntli varnt her, det var på tide, det er jo så kallt i detta lanne! Menn nå ere gannske bra hær. Åsså ere sjikkli stas når fålka blime å gjørra no ute, dem sitter så mye inne eller så erem ute uten meg å de er kjedli. Menn etteratte Ellen kåmm jæm fra jobben for to daer sia hare vært gannske kult. På fredan jikk vi bort til Nøkklevann å grilla pøllser å sånn å drakk øll å jeg fikk jakkte litt. Fikk ikkeno menn jeg prøvde ikke så my heller får jeg er gannske glai pøllser. Åsså kåm det non småfålk såm synns jeg var sjikkli fin å kul.

De blikke sånn mye tur akkurat nå om dan, så jeg trudde detta var lissom de jeg fikk denna hællja, menn i går blæjre pluttsli tur til Nøkklevann ijen! Jokke ville ha huse for sæ sjøl fårr å jåbbe, å da dro Ellen å jeg til Nøkklevann for å jakkte (jeg) å sole åss (Ellen). (Hu er gannske vit, nessten vonnt å se påa får å være æli.) Det var stas.

I dag hare vært litt minndre morro. Jokke å Ellen var ute å sykkla, å jeg trudde no var gæærnt da Jokke kåmm jæmm uten Ellen, får Ellen plæjer å sykle saktest så jeg trudde hu kannskje var dau. Menn Jokke sakkeno så da ræjna jeg med at det var græjt. Menn da Ellen kåmm jæmm vara blodi å sånn å nå åkkera sæ vær gang hu må bøje knea for dem er fulle a skrubbsår. Det ser litt ekkelt ut, så jeg passer meg for å ikke komme borti dem. Viss dem blir innfesert så detter kannskje beina a. Kannsje jeg må tillbya å sleikerem reine fårra?

Ingen kommentarer: