08 juni 2008

Gohælj

Jeg har vært jæmme hoss morra å farn til Ellen i hælja, å det er allti bra. Vi kjørte ut på fredan å fikk sill ti midda. Å så snusa jeg runnt i hagan gannske lenge å da jeg sku inn ijen så vare låst å stengt åverallt! Jeg prøvvde alle inngangene jeg fannt, menn dem var stengt alla samma. Føsjt blei jeg litt lei meg forratte dem hadde stenngt mæ ute å det ække så hyggli, menn så jikk det åpp fåmmæ atte det betydde at jeg sku værra ute hele natta! Det har jeg alldri fått låv til før, å de var ei sjikkli kul natt å. Det var gannske varnt, å jeg fanga mus å en fråsk åsså så jeg rådyr å grevvling å greier! Jeg trudde ikke grevvlinger var så store, men den var ganske stor å så sinna ut. Åsså skremmte jeg bort tre katter, demm hadde sikkert ikke vennta en tiger der. Haha!

Så når Ellen sto åpp var jeg gannske trøtt, menn helldivis sku vi bare til Myrdammen å bade. Å det var et kult ste me masse håggårm å greier! Jeg fangakke non for jeg vakke sullten, menn det er kult med slanger. Åsså er det gått å slomre i sola.Vi var på Myrdammen i dag å, å i dag spiste jeg en håggårm. Det var litt tæit, for å jeg årkakke å ete kobbekjøtt etterpå, å det var jo litt blemme. Menn Jokke kåmm å da glømte morra til Ellen å vaske meg, å de var litt synn, for det er imma morro i vaskemaskin hennes.

Ingen kommentarer: