15 mai 2008

Fordeler med å sykle i regnvær

Det strider i mot mitt mosjonistiske manifest å trene i regnvær, men av og til skal man jo revurdere sine prinsipper. Jeg fikk ganske god tid til å tenke gjennom det på Frøy-treninga i dag, regnskura varte nemlig omtrent akkurat så lenge som vi var ute og trente rulle. Det er klart, jeg er temmelig grønn, så jeg bruker egentlig mest energi på å være litt redd for å kjøre inn i han foran eller for å ikke klare å ta hjulet. Men jeg kom til et par fordeler ved regnværssykling:
  1. Jeg slipper å fjerne sminke etterpå, mascaraen ligger helt automatisk på kinnet etterpå.
  2. Når brillene er fulle av brunt sølevann ser jeg ikke hvor skummelt det er å ligge på hjul.
  3. Man slipper å bekymre seg for om man har for mye klær.
  4. Vannspruten fra hjulet foran sørger for kontinuerlig væskeinntak.
  5. Sannsynligheten for at kjæresten lager kakkis til meg øker betraktelig.
Noen flere?

Ingen kommentarer: