07 august 2007

Hvor går veien nå? (Potter Spoiler! You have been warned!)

Jeg har lest ferdig "Harry Potter and the Deathly Hallows".

Bra var den óg. Og jer er utrolig glad for at Snape viste seg å være pålitelig! I mange år har jeg stolt på Dumbledores vurdering, men da Snape drepte Dumbledore i forrige bok måtte jeg lese siden om igjen og om igjen, jeg kunne ikke tro at Dumbledore virkelig var død, og at det var Severus som hadde gjort det. Jeg har alltid likt Snape, men virkelig fan bare siden jeg oppdaget Alan Rickmans Snape i den første filmen. Noe så elegant! Jeg trodde vel egentlig at Dumbledore visste om at Snape hadde sverget et Unbreakable Vow til Narcissa Malfoy, og at han visste at Snape kom til å måtte drepe ham, men at drapet var en avtale, det hadde jeg ikke ventet! De av dere som ikke har lest bøkene, eller som aldri har flyttet helt inn i en litterær verden vil nok ikke helt skjønne min bekymring for Snapes lojalitet, men da han ga Harry minnene sine, og Harry fikk vite hva som egentlig var problemet med James, da fikk jeg ro i sjelen . Så får det heller være at epilogen var litt unødvendig, selv om jeg ble veldig glad for at Neville ble herbology-professor på Hogwarts!

Tro hva Harry jobber som? Han har jo ikke N.E.W.T.s engang?!

Ingen kommentarer: