29 desember 2009

Første turdag i Staffordshire


Jeg gikk og la meg før dagens info kom opp i går kveld, så jeg fikk faktisk ikke med meg at det var tur på gang i dag i det hele tatt, men da jeg endelig ramla ut av bingen i dag tidlig satt hele gjengen klar...
Reynard hadde planlagt ruta, stappa'n inn i GPSen og vi avgårde. Fra Roaches Hall gikk turen over The Roaches der vi kunne - om tåka hadde vært litt mindre ertesuppe - fått nyte en nydelig utsikt. Deretter gikk vi mot Danebridge
(aner vi en levning etter våre naboer i sør?) og så over The Gun, nesten gjennom et gårdstun med alt det innebar av kumøkk og elektriske gjerder, før vi kreka oss over åsen og tilbake til Roaches Hall. Bilder kommer når og hvis jeg finner en kabel som passer til kameraet mitt, altså trolig ikke før jeg er hjemme igjen...

Været? Engelsk pluss. Regn, sludd og litt snoe, alt horisontalt i en forrykende fart.

På veien så vi en kjempefin topp som het Shuttlingsloe (eller no') og den er målet for morgendagen.

Ingen kommentarer: