05 april 2009

Sesongens siste skitur?

Tigern og jeg dro på tur igjen i dag, fra Marikollen og sørover mot Ramstadsjøen, Setertjern og Geitsjøen. Lurte en liten stund på om jeg skulle ta'n helt ut og gå til Vangen, bare for å ha vært der denne sesongen også, men da etter å ha skrapa meg over isen på Ramstadsjøen bestemte jeg meg for å gå opp Djupdalen og hjem da jeg så at isen på Geitsjøen var i enda tristere forfatning enn den på Ramstadsjøen. Så det blei med bananpause på Geitsjøen, før vi tassa oss oppover Djupdalen. Har ikke vært der siden jeg var liten, det er morsomt å gå på gjengrodde stier. Når jeg tenker etter var vel stien mer smeltende enn gjengrodd, men dere skjønner hva jeg mener. Under er et bilde av en banangomlende og solslikkende påskeskiløper. Løypene var bra fra Setertjernstua og helt opp i Djupdalen der jeg tok av hovedtraseen for å slippe å gå over Ramstadsjøen, men fra Marikollen og til Setertjern var det ikke kjørt løype på lenge, så det var i fritt forfall. Det ble selvfølgelig ikke bedre av at det var masse fotspor i løypa. Jeg mener, hva slags mennesker er det som går i sporet?!? Ja, i selve skisporet, én pailabb plassert i hvert spor!?!

Ingen kommentarer: