18 april 2009

Bursdagsfeiring

Jeg hadde bursdag i går, og det måtte jo såklart feires. På jobben var jeg så heldig at elevene mine skulle ha tentamen, så i stedet for å ha fagdag fra 12.15-16.00, som forøvrig er både helt idiotisk og helt drepen, så skulle jeg sitte vakt fra 12-14.15. Intet dårlig bytte. Jeg hadde ordnet det slik at jeg ikke måtte dit for å skru av nettet, og dermed kunne jeg ta en litt rolig morgen og dessuten sykle ut til Frogn i det nydelige vårværet.

Det begynte litt småtrått, eller kanksje mer korrekt småtrøtt: Jokke var ikke akkurat hoppende ut av bingen for å lage te til meg, han måtte tvert i mot dyttes i gang, selv Tigern var mer våken. Men det ble da frokost-te og pakke: langermet Frøy-trøye med god og varm fleece inni - jippi! På med alle klærne og ut. Jeg var litt skeptisk til om det kom til å bli veldig kaldt, 4,7 grader er liksom ikke helt til å hoppe i taket av. Men jeg er jo en glovarm pike, så jeg klarte meg bra, jeg, her er bilde av meg ved Gjersjøen. Jeg tok et bilde der for en måned siden også, men da hadde jeg sola i trynet og myste - her er jeg mye blidere!
På pulten min på jobb lå det en pose sure skrikerunger fra Marianne, det var stas. Og så var det mange som gratulerte meg, og til og med da jeg kom inn i klasserommet for å passe på de gjenværende tentamenssliterne var det mange som gratulerte meg med dagen - de har meg jo på Facebook... Jeg brukte faktisk mesteparten av vakttida mi på å skrive meldinger til dem som hadde gratulert meg med dagen, helt til jeg endte med å chatte med Guy som satt hjemme og prøvde å jobbe. Jeg sier prøvde, for det var visst ikke så vellykka, så da jeg fristet med sykkeltur var han ganske lett å lure. Han møtte meg ved rundkjøringa på Vinterbro, og som den fotografen han er så hadde han med seg kamera, og det var høvelig, for da tok han dette bildet av meg ved Tusenfryd:
Legg merke til den nye trøya og den verdensvante syklistholdningen (dere kan ikke se at jeg måtte stå på tå for å rekke opp til ramma med rompa, kan dere vel?). Vi måtte ta en pause i Hvervenbukta, for da hadde jeg fryktelig vondt i baken. At jeg aldri skal bli tilvent det sykkelsetet, da gitt? Men i Hvervenbukta var det fantastisk: helt stille og nydelig sol. Men litt glatte svaberg for en med sykkelsko - vi satte oss ned der jeg ramla, vi.

Vel hjemme ventet Jokke og Tigern med oransje tulipaner og ny pakke! Jeg fikk kjempefine denimsko med skyhøye hæler, peeptoe og slingback, gleder meg masse til å bruke dem, for de er skikkelig kule. Jeg sprada litt rundt med dem hjemme, men etterhvert måtte jeg la det estetiske vinne: sykkelbukse, ulltrøye og høyhælte sko er og blir en litt pussig kombinasjon. Men superdagen var ikke over, fetter Ola ringte, og lille Kamilla sang bursdagssangen til meg, det ble pils i sola på terrassen, og til kvelds var det ost og vin og Persuasion på dvd. En superdag, altså! Takk Jokke! Og takk til alle dere som har sendt SMS, FB-meldinger, eller har ringt.

1 kommentar:

Oslofjord Triatlon sa...

fine greier Ellen, men klesvalget ditt da jente! jaja det var kjekt å ha kjent deg *sukk*