10 august 2008

Jeg ser - og det er riktig så underlig!

Jeg fikk briller som niåring, kontaktlinser som tiåring og perfekt syn som trettitoåring.

Torsdag ble jeg laseroperert. Jeg kan love deg at det er ganske ekkelt å se en sånn tannlegepirkedings nærme seg øyet ditt med den hensikten å pirke ut deler av hornhinna di, og jeg hadde absolutt litt problemer med å slappe av da. Jeg takket ja til tilbudet om å holde pleieren i hånda, for å si det sånn, selv labben til Tigern ble i spinkleste laget, selv om Tigern gjorde en kjempejobb han, altså. Også er jeg glad for at noen hadde sagt at det er helt normalt at det lukter svidd under selve laserbehandlingen, er ikke sikkert jeg ville utvist noe særlig humoristisk sans hvis jeg ikke hadde visst det på forhånd. "Oj, det lukter svidd, det er øyet mitt", liksom...

Tre timer lå jeg i mørkt rom og ventet på beskjed om å dra hjem, resten av dagen var det dis. Men utpå kvelden kunne jeg fint se på tv, og dagen etter var tåka borte. Jeg blir bedre og bedre for hver time som går, og jeg blir mindre og mindre tørr i øynene. Gleder meg til å ligge i telt om vinteren uten briller med dugg og linser som fryser i etuiet...

Det er virkelig en helt ny verden!

Ingen kommentarer: