20 juli 2010

Kalven og Galdhøpiggen

Det er ikke så ofte jeg får med meg to 2000-metere på like mange dager, men på brekurset forrige uke fikk vi først med oss Kalven mens deltagerne øvde på orientering på bre. Legg forresten merke til mine Cèbe junior (!) brebriller fra 1988 (tror jeg), som jeg fikk da jeg var tolv, og som fortsatt både a) passer, og b) funker. Ellers må jeg også kommentere den litt jalla lua, som jeg fant på vei ned fra Mont Blanc for to år siden, og som dere ser er en sterk utfordrer til den klassiske mongolua fra Lowe. Men i likhet med Lowe-lua, så funker denne også veldig bra, særlig fordi den passer fint under hjelm. Utsikten var upåklagelig i veldig skiftende skydekke, men uten regn, og da er jeg fornøyd. Hvis noen skulle lure, så er det altså uvanlig lite snø på fjellet i år, og vi hadde faktisk store problemer med å finne et sted å trene snøbakketeknikk. Leif Erik foreslo at vi skulle stikke til Juvass, i håp om at det kanskje var litt snø i alpinanlegget der, og dessuten hadde jo deltagerne sagt at de heller ville på tur enn å leke i isen, så da var jo Norges høyeste et fint valg. Uten at vi fant noe særlig snø der heller, og den vi fant tråkka vi bare gjennom, så vi endte med å gå normalveien til topps, det var rett og slett for tungt å gå om Piggbreen som vi hadde planlagt. Men så fikk vi i alle fall en topp, og det landets høyeste, og det er jo ikke verst!Og til sist så er det et bilde av sikteskiva på toppen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Endelig noen turbilder i bloggen!

:-)