22 juli 2010

En liten politisk kommentar

Her i husholdningen er det morgentradisjon å høre på Nyhetsmorgen på P2, og i dag var intet unntak. En av hovedsakene var at de rødgrønne gjør det ganske dårlig på meningsmålingene, mens Høyre gjør det tilsvarende bra. Dette kan man sikkert si mye om, men det skal ikke jeg, jeg skal bare kommentere hva han sa, mannen på gata:

"Jens Stoltenberg har mista grepet".

OK, det var jo en skarpsindig og presis analyse av situasjonen, og jeg tipper at Jens nå har krisemøte med rådgiverne sine basert på denne analysen, men mens han gjør det så minner jeg om at den godeste Jens Stoltenberg var den norske statsministeren som fikk i stand en avtale med Russland om delelinja i Barentshavet. Og det tror jeg er verdt å gjenta, for selv om en kan si mye om'n Jens, så kan ingen ta fra ham dette.

Jens Stoltenberg var den norske statsministeren som fikk i stand en avtale med Russland om delelinja i Barentshavet.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Bra sagt Propellen!

Morten sa...

Hvem i all verden interesserer seg for hva "mannen i gata" sier?

Nå er ikke jeg noen Ap-mann, men irriterer meg kraftig over den norske befolknings kunnskapsløshet. Det er lov å være i mot den sittende regjering, men må vi bestandig være nordmannen i Roar Hagens gamle tegning (den hvor den velfødde nordmannen kunngjør: Nå er jeg så mett at jeg begynner å bli alvorlig irritert).

Anonym sa...

Delelinja var vel et resultat av langvarig diplomatisk forarbeid spredt utover mange regjeringer. Tilfeldigvis satt Jens ved makten akkurat da den ble en politisk realitet.