14 oktober 2007

Ubegripelig.

Det er mye jeg ikke skjønner, og det har jeg forsåvidt forsont meg med, men noe av det jeg ikke skjønner må jeg bare kommentere. Jeg tror nemlig det er alle andre som tar feil denne gangen.

Jeg satt på do i stad, og da leste jeg Costume. Jeg har bestilt prøveabonnement, for da skulle jeg få en sminkepakke gratis, og sminkepakka var mer verdt enn prøveabonnementet. Jeg er en slik en. Men, tilbake til altså bladet som kom i posten. Costume må være rasende billig å produsere: man tager en haug med overprisede lavkvalitetsklær, legger dem ut på et bord, tar bilde, og vips! så har man en "motereportasje" eller et "trendbarometer" eller hva de nå velger å kalle det. Hmm, skal si jeg ikke klarer å holde meg til temaet i dag, det var ikke dette jeg skulle skrive om.

Jeg prøver igjen: det som slår meg er modellene. Og jada, alle er skrekkelig tynne og greier, mer om det seinere. Men det som virkelig forundrer meg, og som jeg virkelig ikke kan fatte, selv med mye godvilje, må de se så dumme ut!? Altså, ikke sånn latterlig dumme, men måpete, tanketomt uintellegente. Hvorfor det? Jeg klarer ikke å forstå det!

Så er det selvsagt at de er forferdelig tynne. Og der er det også noe jeg lurer på: hvorfor må de se så forbanna svake ut? Jeg har faktisk forståelse for at de skal ha lite fett på kroppen, jeg må innrømme at jeg synes det er fint med lite fett på kroppen, både på kvinner og menn. Men poenget med lite fett er jo blant annet at musklene skal synes, ikke at de skal se ut som et lass med høggen ved, (opptenningsved i dette tilfellet) som faren min ville sagt! Jeg skjønner ikke det heller? Det er flott med veltrente kropper med lite fett og synlige muskler, men når modellene er større rundt albuen enn rundt overarmen, ser de jo bare svakelige ut. Hva er det som er så fint med svakelighet? Ubegripelig spør du meg.

Hvis noen kan forklare meg dette, legg gjerne inn en kommentar eller fem, tror jeg kan vise meg å ha litt tungt for dette her.

Ingen kommentarer: