07 oktober 2007

På feri!

Jeg har vært på feri i Troms ei uke å vært på tur å kanskje hørt bjørn å vært full to ganger å fyllesjuk en gang å så har jeg jakkta masse.

Vi dro på tur fårje lørda, till Killpissjærvi å der lå vi åver til sønndan å da jikk vi till Trerikksrøjsa. Det er litt rart får det er likksom ikke i noen lann, det! Åsså jikk vi vidre mot Gappo der har jeg vært mange ganger. Eller, Martin å Ellen jikk da, jeg satt i tigerlomma. Å jeg var litt skeptissk får sisst vi var på så pellarem blåbbær hele tia, menn her var det helldivis ikkenon blåbbær å pelle. Menn vi jikk forbi to finske damer såm snakka dårli engellsk å såm jikk dritsakte. De skulle åsså til Gappo menn vi kom dit først bai far. Å da dem kom så tørterem ikke komme inn hoss oss, de var sikkert redd for meg.

Ellen klaggde på såre føtter menn det såkke ut som hu hadde mista matløsta i vært fall, å ikke løsta på Jegermaister heller, det jikk med litt Jeger der. Jeg fikk jeg åsså, altså, å det var helt fint lissom, men Ellen pleier ikke å være såå gla i ankerdramm, det var sikkert fordi det var årrginal.
Dan etter var ganske kjedli, men så kom vi till Trerikksrøjsa ijen å der fikk jeg jakkte å greier. Å så forsvant ressten av Jegermaistern, vi delte brodeli. Å om natta så våkkna vi a en masse raballder uttafårr å vi var litt redde foratte det kannsje var bjørn, menn vi så ikkeno for det var så mørt ute å bjørner er svære så jeg tørte ikke å gå ut. Menn mest sannsynli var det mus som snuste på no lausgreier i gangen, for vi såkke spor eller no uttafor dan etter.
På tirsjdan dro vi jæm til Vollan, å på onsdan var jeg me Ellen på gammlejåbben, å det var skikkli stas - det var stas å hillse på Arliin å Ingri å Eli å sånn, særli Eli for hu er litt fæn. Å så var Ellen i hallen å spilte dengeball å tapte å så blei vi med til Eli å gomla karrbisser. De var kjempegått å kult for jeg fikk værra ijen sammen med kjærsten til Eli, Peringe å så kom sønn hennes Æjvinn på besøk å jeg fikk øl! Masse øl! :-[ (smajli med håggtenner)

På tårsdan var Ellen kjedli på jobb menn så var vi hoss Arliin å spiste kyllinggreier å spillte Kokklimonke å Arliin vant for hu er dritgo til å juge. Ellen er åsså ganske go til å juge viste det seg, det får jeg lavær å si til Jokke.

Å fredan var vi Nesheim - jæmmeterritorie mitt! Der har jeg jakkta mye å det blei fangst denna gangen åsså, jeg fikk tak i en lemen. Åsså fikk jeg mer Jegermaister å litt øl, å seinere på kvellen fikk jeg masse kånjakk a Tove å da blei jeg skikkli drita. Svimmla å greier å spydde om natta å da vi sku dra jæm å da jeg hadde kommi fram hit å så spydde jeg uttafor her. Det var skikkli ille, menn i dag er jeg bra.
Lurer på vor lenge vi skal væra her nå, jeg?

Ingen kommentarer: