21 desember 2007

Nå reiser vi hjem til jul!

Jokke tok toget til Trøndelagen i går formiddag, tigerdyret og jeg drar hjem nå hvert øyeblikk. Bevæpnet med pc, CDer, bøker og treningstøy er jeg klar for en ny julefeiring. Julegavene er kjøpt, det samme er pinnekjøttet. Den store utfordringen i år er å komme før Mamma i kampen om "Fyrtårnet som sprengtes", den siste til Stieg Larsson. I tilfelle tap har jeg sikret meg Elvis' samlede, Stones' samlede, Rolness' Sex, løgner og videofilmer og i hylla venter Garborg. Jeg skal nok klare meg. Kanskje blir jeg til og med klokere.

Det er alltid så masse styr med jula. Jeg liker å få gaver, det er gøy, men det andre kan jeg strengt tatt klare meg uten. Jeg er ikke glad i julemat, jeg absolutt hater julemusikk og jeg er ikke veldig glad i å vaske rundt heller. Derimot pleide jula å være et høydepunkt fordi butikkene stort sett bare hadde tørka fiken ved juletider, men nå sørger den lokale tyrkersjappa for at jeg får ukentlige fikendoser dersom jeg skulle ønske det, så nå er det vel egentlig bare gavene igjen. Men de er altså veldig stas. Jeg er veldig glad i gaver... Utstyrsglede er sann glede, det!

Ingen kommentarer: