03 juli 2007

Det var da som f***!

Ok, Pappa og jeg kom til Rælingen på torsdag, i det jeg som akklimatisert Balsfjording ville si var behagelig sommertemperatur. Jokke kom rett fra Nice, nøttebrun og litt småfrossen. Men jeg syntes det var ganske bra. Jeg kunne gå i shorts uten å ha på meg ullsokker, det er ikke hverdagskost i Balsfjord.

Jeg er forresten ikke Balsfjording lenger, sendte flyttemelding på mandagen forrige uke. :-O

Men i alle fall, nå regner det. Ikke bare litt, men litt som den første høsten i Nordkjosbotn, det øsebøtter som Jokke sier. Jeg har ingen tro på at min eksistens betyr så mye i universet, men jeg synes det litt for ofte forekommer skitvær der jeg befinner meg. Fikk MMS fra Martin på søndag, han var på ski, i bar overkropp, på Pertind, i strålende solskinn... Jeg derimot er i Oslo, i øsende regnvær. Sammentreff? Ja, helt sikkert, men det føles ikke slik. Men det er litt fint også, vi står jo på hodet i flytting her, og det ville vært litt ille med sol fra skyfri himmel når vi allikevel må finne løsninger for hvordan vi skal få 40 hyllemeter med bøker inn på 20 hyllemeter bokhylleplass. Det er på moten å omtale slike problemer som utfordringer, ikke som problemer, men jeg har aldri vært noen moteslave. Jeg går ikke med tights under kjole heller.

Ingen kommentarer: