28 mai 2007

Jæmme aleine

Jeg har vært aleine jæmme i hælja, å det var visst like bra sa mamma Ellen. Får det hadde visst blitt mye sitting i koffert viss jeg hadde blitt me å det ække så arti på festival for tigrer heller trur jeg.

Så Ellen dro på fredasmorran å da var jeg litt småsur for da vare fint vær å sånn, så da ville jeg åsså kjøre motorsykkel. Eller sitte på da. Martin har en fin mottorsykkel såm bråker fært å den sku dem kjøre me till Henningsvær på Kåddståkk. Å jeg hadde åsså litt løst till å sitte på mottorsykkel å lage masse lyd! Menn det ække så stas å bli pakka neri koffert å det var egentli bare tisspøsjmål om nårem vill møte reine, så jeg ble satt jen jemme.

Fredaskvellen så jeg på tv å fikk me meg at Bjarne Riis har innrømmt atn har dopa seg. Det var bombe, lissom. Etter at Zabel har innrømmt doping vakke det så overraskenne akkuratt. Å sammtidi ere en norsk sykkelljyppling såm har skrivi unner med Tmobil akkerat denn dan. Det vakke så bra tajma kann vi si. Mamma Ellen å særli addopptivpappa Jokke er skikkli inni sykkel, så detta veit jeg litt om nå.

Her åppe så harem slutta med natt for sommern. Det er lyst hele tia å da ere ikke så lett å vite når jeg skall legge meg. Jeg kan egentli ikke klokka så jeg bare har på tven hele tia å da dukkere opp no innimella. Menn jeg blidde litt lei aå vennte så da la jeg meg å da jeg våkkna var jeg skikkeli sullten. Kjøleskape til Ellen er vrient å få opp menn så håller de seg greit åppe sjøl, så det er ikke så skummelt å leite etter no der. Jeg sleit litt me å få det opp, menn etter det gikk det greit. Jeg lot det stå åppe jeg så var de bare å gå å hennte seg litt etter litt. Det var mye ekkelt der, grønnsaker å sånt, menn jeg fant salami å kobbekjøtt å ost å melk, menn denn lokkta litt rart utpå søndan så den lot jeg stå ijen till Ellen.

Jeg har såvi ganske mye å lest masse blaer. Å så har jeg lekkt med Pingu å jakkta litt (ikke bare i kjøleskape). På lørda fikk jeg tak i en liten bebiful. De var mye fjær å lite mat, menn min første ful å de var litt stas! Da Ellen kom jæm i går vara blåfråssen og lokkta ekksos, så jeg er litt gla jeg ikke var me, får jeg har hatt ei fin hælj, jeg! Sku bare hatt nett, får da kunne jeg mejla me Jokke å sånn.

2 kommentarer:

Jokke sa...

Du, dyret, nå vil ikke jeg være kjip, men du kan ikke la kjøleskapet stå åpent. Det kalles kjøleskap, og ikke bare skap, fordi det skal holde maten kald. Og det skjer ikke med åpen dør.

Ellers er det godt å høre at du har hatt det fint alene i helga. Gratulerer med fuggeln!

Ellen sa...

Takk for at du driver litt fjerntigeroppdragelse. Jeg forsøkte å forklare det samme, men han hadde aldri hørt at mat ble dårligere av varme, så han var bare delvis mottagelig... (Han er jo vant til at maten løper rundt!)