25 september 2015

Jokke går i baret...

Så satt jeg der, da, og surfa litt på Finn, og så vips! kom jeg over en romeriksbunad som noen bare skulle ha 8 500,- for. Følgende samtale fant sted:

Ellen: Oj, se her'a, romeriksbunad til bare 8 500,-!
Jokke: Oj, det får'n si. Men, er'n ikke innmari stutt og brei?
Ellen: Joda, Jokke den er en størrelse "kona di"...
Jokke: Ehm. ....

Omtrent på dette tidspunktet fant jeg det passende å påpeke for Jokke at han jammen er heldig som har ei kone som ler av sånt, i stedet for å bli sur og lei seg... Jokke veit å være takknemlig for det, altså, det er mange gærne damer der ute.

Men så skulle han trøste meg da, og det var på mange måter da han liksom virkelig lagde engler i salaten.

"Du er egentlig ikke så brei, du bare ser sånn ut fordi du er så stutt."

Det blei en kort periode med stillhet før jeg nok en gang demonstrerte hvorfor jeg er drømmedama - jeg lo høyest.

Men generelt sett er det greit å ha i mente at om man først tråkker i salaten er det ofte greit å stå stille...

Ingen kommentarer: