23 juni 2010

Blomst

På avslutningen til russen for en uke siden fikk jeg denne blomsten av en elev som har betydd mye for meg, og vice versa. I dag måtte jeg bare ta dette bildet av den, for den blomstrer så nydelig! Kommentar på hva slags blomst det er mottas med takk forresten.

Men, fargen er jo helt gæærn! Jeg endra fargen på bloggen for å få den til å passe, men den forrige fargen er jo mye riktigere i forhold til fargen på bildet. Men altså for å korrigere - den lilla fargen på bloggen er altså slik blomsten egentlig ser ut. Lilla. Ikke blå.

1 kommentar:

Imiike sa...

Så koseleg blomst det er!
Der ei slags klokke, altså i slekt med blåklokke. Den stammar frå Kroatia og heiter Campanula portenschlagiana, eller "Dalmatian bellflower").
Eg fann eit innleg om den på denne bloggen her: http://hagekroken.blogspot.com/2010/06/ny-klokke.html
Då får du tips om stell osv også ;-)