12 januar 2008

Nå hare bikka for Jokke å, nå!

Førsjt så blir Ellen sjuk å gjøre liffsfali å gå runnt her i frykt for å bli slima til veggs, menn nå hare jaggu bikka for Jokke å. Førsjt så drassern no svære greier med jul å sånn ut på værandan. Derretter drarn sykkærn ut dit, å fålkens detta er en mann såm vanlivis ikke lar sykkærn bli blævt engang, asså. Vissen ikke vaskern da, menn det er jo no aant. Jeg glømmte å si at det snør gannske tett ute. Så langt ere rart, tillåme velldi rart, menn så bynnern gujælpmæ å kle a sæ førn stabbler sykkærn åpppå detta julgreiene ute på værandan å byner å tråkke i vei da, vinglette å greier. Jeg måtte pusse gluggene flere ganger før jeg skjønnte at jeg så det jeg trudde jeg så. Live me mennsker blei litt anneledes enn jeg hadde trudd. Dem er gærne.

Ingen kommentarer: