18 februar 2011

Togpendling, del I

I dag skulle jeg forsøke meg på togpendling. NRK-Ingvar tilrår en times hverdagsmosjon hver dag, og jeg har funnet ut at om jeg går til toget, så blir det akkurat en time tilsammen. Iverksett!

Det begynte ikke så veldig bra. Eller egentlig begynte det veldig bra, for jeg hadde jo hyggelig selskap med Jokke til Lillestrøm, men så kom jeg fram til stasjonen, og da gikk ikke ting på skinner lenger (uhh, unnskyld, uheldig ordspill): Tog forsinka med 3-5min annonsert, det ga meg ti minutter å klø meg i hodet på, kunne blitt dyrt med en så god Narvesen på stedet. Dessuten betydde det at jeg allerede før avreise Lillestrøm var garantert seinere ankomst Jens Bjelkes gate enn om jeg hadde tatt bussen. Urk.

Deretter høy sild i tønne-faktor på toget, som gujælpmæ (takk til Tigern for det uttrykket) blei stående nye fem minutter på stassjjon (savner dobbelkonsonant for sj-slyd, altså). Og på toget var det selvsagt en kar som etter lyden å dømme holdt på å hoste ut lungene sine. Det er greit å skulle dele, altså, men folks tuberkler kan jeg styre min begeistring for.

Resultat: all time late arrival i Jens Bjelkes gate. Eneste fordel: ikke kald, og det er jeg alltid etter en stund på bussholdeplassen.

Ingen kommentarer: