24 november 2009

Etter haremsbuksene

OnePiece (Royal) logo
Jeg trodde virkelig haremsbuksene var det styggeste samtidsfenomenet innen mote, men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. Altså, først dukka disse uformelige "kjærestebuksene" opp, altså bukser som skal se ut som om en har rappa buksene til kjæresten og som følgelig ikke sitter i det hele tatt, langt mindre pent. Så kom haremsbukser, og at ikke det rammes av straffelovens en eller annen paragraf om forsøpling er for meg en gåte, og jeg trodde bunnpunktet var nådd. Men nei., nå har sparkebukser for voksne, eller i alle fall fjortiser, dukka opp. Bravo. Det er så en kan spørre seg om det egentlig er fyllebildene på Facebook dagens tenåringer skal frykte mest om et par år...

Forresten, jeg er litt usikker på om dette er bedre eller verre enn haremsbukser. Sparkebuksa er jo sekkete og får hele eieren til å se ut som en søppelsekk, mens til haremsbukser kan jo overdelen fortsatt være fin. Så, er det verre å se ut som en dass konsekvent, eller å se ut som en dass samtidig som en viser med all mulig tydelighet at en prøver det motsatte?
Blogged with the Flock Browser

6 kommentarer:

Johan sa...

Så om klassen spleiser til en Onepiece under juletreet ditt, får vi ikke en sparkebukse-Ellen den 4.?

Ellen sa...

Jeg tror en slik sparkebukse-Ellen fort ville blitt hanka inn av rektor med spørsmål om jeg a) var blitt gal i ferien, eller b) alvorlig talt mente at det var passende arbeidsantrekk. Så neppe. Jeg ville sikkert brukt den hjemme, men ikke i all offentlighet!

Jokke sa...

Hjemme!?

Så det spiller ingen rolle at jeg ville måtte se på elendigheten?

Ellen sa...

Ååeh, bøssted.

Unknown sa...

Men, men... Jokke har jo akkurat blitt "gammel" - i alle fall middelaldrene - når det gjelder år. Dette må jo være den PERFEKTE julegave til ham, slik at han kan føle seg ung i klesveien :D hydr hydr!

وليدالعروي sa...

شركة كشف تسربات المياه بالرياض شركة البيت الابيض
شركة مكافحة حشرات بالرياض شركة البيت الابيض
شركة نقل عفش بالرياض شركة البيت الابيض
شركة تنظيف بجدة شركة البيت الابيض