25 mars 2009

Bullshit-bingo

Eg har aldri vore så glad i pretensiøst språk, og som de visst har fått med dykk så er eg ikkje nådig mot lingvistiske påfuglar. Eg har etter litt filosofering, ein aktivitet eg til vanleg ikkje driv med, komme til at det er tre typar bullshit:

Den første er desse konstruerte tulleorda som av ein eller annan naturstridig grunn blir teke alvarleg, ord som framovermelding, komfortabelhetsona [sic!] og kaospilot. Den andre gruppa er ord som eigentleg har ei god tyding, men som blir gjenteke så mange gonger at dei ender opp med å bli heilt innhaldslause. I denne klassa høyrer dialog, utfordring, evaluering og kommunikasjon til. Det er litt synd, for dei er jo eigentleg skikkelege ord. Den tredje og siste klassa er desse anglisismane som blir brukt sjølv om det finst gode norske ord for det same. Dei døma som liksom spring ut foran meg er team og coaching. Eg meiner, det heiter lag og veiledning på norsk, fine, norske ord med fastsett morfologi og klart innhald. Men det er ingen som seier at "her i dette firmaet jobbar vi på lag"(ja, kva er alternativet, liksom - "her er det alle mot alle"?) eller "eg skal på kurs i veiledning"? Det er vel klart for dei fleste at ein brukar team for å referere til at ein jobbar saman som eit lag, det er jo ei referanse til idretten. Men om ein brukar lag om arbeidsgrupper, så høyrest det ganske teit ut, for ei arbeidsgruppe er jo ikkje eit lag. Men team er liksom greit å bruke då, det høyrest ikkje så dumt ut. Kan hende fordi vi slepp å tenkje på kva det tyder?

Eg klarar ikkje heilt å lande på kva for av desse gruppene som irreterer meg mest, men dei får meg i alle fall til å strekkje ut handa etter bullshit-bingobrettet og håpe på feite pengepremiar.

Ingen kommentarer: